Webtekster og nyhetsbrev

Gir hjemmesida deg dårlig samvittighet?

Viser du frem bedriften fra sin beste side, med en god miks av historiefortelling og nyttig info? Husk at websiden er ditt digitale visittkort!

Det er annerledes å skrive for web. Vi leser på en annen måte på digitale flater, derfor kan du ikke bare kopiere og lime inn en artikkel på nettsiden. I tillegg skal teksten fanges opp av søkemotorer slik at du blir synlig i Google-søk (SEO). Sørg for at det som står der er relevant, interessant og lettlest.

Ikke alle har en egen tekstressurs i bedriften. Da er det smart å leie inn en :) Jeg har jobbet med innholdsproduksjon på ulike websider, fra eiendomsprosjekter til nettbutikker og hjemmesider for bedrifter. Jeg legger gjerne ut teksten på nettsiden for deg, publiseringsløsningene jeg er kjent med er Wordpress, Umbraco, Squarespace og Shopify.

–––

Et nyhetsbrev skal fange interesse i en overfylt innboks. Det skal gi verdi for leseren og bygge tillit til merkevaren. Ha et tydelig mål for hva du vil leseren skal gjøre og hva du vil formidle, her snakker vi kvalitet fremfor kvantitet!


Min erfaring er fra Mailchimp, Kajabi og ConvertKit.